torsdag 6 november 2014

Finns det ett liv efter döden?


Idag på den 06 november 2014 pratade vi om religion, spöken och livet efter döden mellan diskutera om boken Solstorm.

Jag skulle vilja prata om ett liv efter döden. Det vad tror jag i mitt liv. Jag alltid tror att det finns ett liv efter döden. Jag läste i skolan om den och hörde om den från andra i min hindu religionen. Vad ska bli nästa liv, ett bra liv eller dålig. Det alltid bror på vad vi gör i det här livet. Om vi är snäll vänlig person och ta hand om andra problem då får vi bra liv på nästa gång. Det vad läste jag och tror på den. På samtidit är det inte så lätt att vara snäll och hjälpa andra hela tiden eftersom livet är svårt att leva. Men vi måste försöka och pressa sig själv hård att ta livet på rätt väg.


Diskussionen var riktig bra idag ändå det fanns eleverna från olika religioner. Det fanns personer som håller inte på den.Man kan inte lärda andra om den att tro på den. Det är bra inre känsla och tro som man kan ha själv.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar